renomowana francuska producent jubilerska, jedna z tych, które dumne są ze swojej długiej tradycji rodzinnego przedsiębiorstwa. Louis-Francois Cartier założył je w 1847 roku i do 1960 roku pozostawało ono nieprzerwanie w rękach rodziny Cartier.

obecnie marka należy do koncernu Richement. Do historii nazwisko Cartier przeszło w związku z nietypowymi zegarkami, począwszy od pierwszych zegarków na rękę, aż po kwadratowe zegarki lotnicze. Z czasem w sklepach Cartier rozszerzył się asortyment, w tym o najróżniejsze ekskluzywne akcesoria jak skórzane torebki albo szale.

Od 1981 roku są wśród nich dodatkowo pachnidła dla obu płci. Do dziś nie brak wiernych i nowych zwolenników pierwszej kreacji zapachowej: Must de Cartier, która stała się klasykiem na drogeryjnych półkach – na tych najwyższych półkach, dodajmy.

Jest to jedna z pięciu linii perfum damskich tej producenta. Choć na pierwszy rzut oka perfumy te nie wzbudzają zbytniego zainteresowania swym raczej prostym choć szlachetnym opakowaniem, ich niepowtarzalny charakter jest wart ich ceny.

Egzotyka i niezwykłe dostatek poszczególnych nut zapachowych całej kombinacji wywierają niezmiennie ogromne wrażenie. Spośród ciekawych komponentów strzeżonej tajemnicy warto wspomnieć raczej rzadką gumożywicę, a za nią owocowe nuty moreli, brzoskwini i cytryny.

Do pozostałych czterech innych żeńskich perfum należy m. In. La Panthére. Perfumy te należą do linii obejmującej niemal wszystkie typy artykułów – to część stosowanej przez Cartier strategii.

Motyw tego dzikiego kota jest przy tym poniekąd programatycznym motywem tej marki – nie tylko linii Panthére de Cartier. Pojawia się on na wielu obiektach biżuterii, zwracając uwagę przede wszystkim wysadzanymi drogimi szmaragdowymi oczami.

Inspiracją do wyboru tego egzotycznego motywu miał być udział w polowaniach na afrykańskim safari samego Cartiera, a także pracującej dla niego Jeanne Touissant, zwanej z czasem ze względu na temperament panterą.

pachnidła La Panthére to jednak zupełnie nowa kreacja z 2014 roku. Cechuje je owocowo-zniewalający zapach. Kwintesencją tego samego wymyślnego pomysłu jest flakon wyprodukowany z transparentnego, wewnątrz szlifowanego na zarys głowy pantery szkła.

Kubistyczno-kanciastą formę można dobrze podziwiać dopiero po wypełnieniu flakonu kolorowym płynem.

Cartier Must de Cartier Woman 100ml EdT

od PLN